Sunday, September 2, 2007

Catatan Pengalaman Rakan-rakan Yang Pernah Mendapatkan Konsultasi Bersama Pn Aniz

OUSTANDING TESTIMONI....Part 1

Berikut adalah di antara rakan-rakan yang telah BERJAYA dengan pendekatan yang dibawakan :

Antara senaraian produk yang digunakan oleh TESTIMONI :

UD : Unique diet (keluaran BIODEX nama barunya BODY LIFT @ RM78)
CC : Colon Cleanser (keluaran DCL nama barunya INTE CLEANSE @ RM48)
HONEY JUICE : Keluaran DCL nama barunya HONEY AMAZING @ RM41.50)
Bio Langsing:Keluaran Bio Sirih(Sapuan luar dlm bentuk lotion @ RM30)S
liming gel be one : Keluaran DCL @ RM37.50
Bengkung Zap On Cosway : RM16.90
Pembalut Makanan : Less then RM6 boleh diperolehi di pasaran1)

Pn Aramai Tii (Berat Asal 78kg :Lost 30kg Within 11 Weeks)
(Beliaulaa tok guru asal Aniz dalam bab slimnie...memang cayalaa takde orang lagi mampu pecah rekod dia)

FYI, dulu masa memula amik kotak pertama biodex, lepas habis kotak pertama tu, berat tak turun langsung tapi one thing for sure, lemak2 sekitar badan memang dah jadi lembik walau berat tak turun...tu yang aku boring ngan biodex masa memula dulu tu sampai aku kutuk habis2an biodex tu pasal berat tak turun..kecewa tul masa tu.. .. Then, aku diperkenalkan ngan CC (nama barunya inte cleanse)tu..so, aku pon ikut je upline yang kenalkan aku ngan CC tu...masa tu, aku cuma buat detox ngan CC tu untuk selama 11 hari berturut2.. ..

Lepas tu, sorang kawan office bagi aku semangat try semula UD biodex tu di samping tak pernah putus2 dan tak pernah penat suruh aku amik biodex tu dan jaga pemakanan..so, aku pon amik baliklah UD tu semula...untuk kotak kedua... .. Lepas je habis kotak kedua tu, aku gi timbang lah berat..terkejut gak berat aku turun berkilo2 dalam seminggu je..memang aku terperanjat habis..tak sangka tul.. ..barulah aku tau kehebatan biodex tu..lepas tu..amik kotak ketiga dan berat turun lagi berkilo2..cepat tul..rasanya maybe usus dah bersih sebab buat detox ngan CC tu, that's why amik UD tu pun, kesan penurunan berat badan lagilah cepat..amazing!! ...but aku happy gila sebab tak pernah turun berat berkilo2 macam ni sebelum ni.. .. lagi satu, masa aku start amik balik UD tu, aku pon ada gak amik slimming gel DCL tu..memang ukuran lilitan pinggang pon cepat berkurangan dalam seminggu je..terkejut tul.. ...

Okay..aku pon nak hantar report terkini gak..:-
Berat asal pada 19/04/04 : 78kg - Hari pertama amik biodex untuk kotak ke-2
Berat pada 28/04/04 : 65.5kg - Berat selepas hari ke-10
Berat pada 30/04/04 : 64kg - Berat pada hari ke-12
Berat pada 03/05/04 : 62.5kg - Berat pada hari ke-15
Berat pada 18/05/04 :
Berat pada 21/05/04 : 56kg
Berat pada 26/05/04 : 54kg Berat pada 02/06/04 : 50.5kg
Berat pada 17/06/04 : 49.5kg
BERAT TERKINI pada 26/06/04 : 48.5kg

Berat aku turun lagi 1kg...lagi nak turunkan 0.5kg sebab berat ideal aku ialah 48kg....happynya.... Sekarang..daripada berat aku 78kg, sekarang dah dapat berat ideal 48kg...dah boleh pakai baju yang ada cutting... Jadual pemakanan aku pula time amik biodex...Bila amik biodex, aku gabungkan bersama Nutrilite Lecitin-E, Klass Honey Juice DCL (nama barunya honey amazing) dan Slimming gel DCL.. Bangun je dari tidur sebelah pagi, aku minum satu sudu makan Klass Honey Juice DCL yang dibancuh bersama setengah gelas air suam dan minum...kemudian mandi..dan setelah mandi, aku sapu slimming gel DCL..lepas tu breakfast..

2) Pn Honey (Berat asal 78kg : Lost 20kg within 2 month)

SKAng dah jadi rakan niaga cum isteri solehah...suri hati suami tercinta...moga-moga rumahtangga yang bahagia bisa melahirkan generasi yang bukan shj cemerlang dr aspek duniawi tapi juga ukhrawinya...cemerlang dr segi akal, agama dan budi..
.
berat zaman anak dara : 48-50 kg around tu je tak pernah lbh...
berat masa pregnant anak pertama (9 bulan) 60 kg -10 kg naik tu ...
tahun 2000after pantang (tak bengkungbcoz c-sec) : 57 kg (turun la 3kg ...)
setahun after pantang -tak bekerja dok umah goyang kaki jaga anak : 67 kg (10 kg naik balik ...hahaha )
tahun 2001sepanjang bekerja semula antara tahun 2001-2002 on - off kejap naik lambat turun ...sampailah berat jadi 70 kg after bersalin anak kedua Disember 2002
after 2002-2004 berusaha juga turunkan berat ...mcm saya kata masalah selera makan ...tu yg menyumbang kepada 78 kg sebelum ambil DCL CC pada 27/8/04 ...bayangkanlah punya la berat dgn ketinggian yg tak tinggi ni nampak montel dan rendang je....mengah dan semput jgn cakaplah...ok ini jadual timbangan after CC dan UD ye :(haii segan plak ...)

27/8 - 78kg 4/9 - 76kg (seminggu CC)
20/9 - 74 kg (2 minggu UD)
21/9 - 70 kg22/9 - 69 kg
24/9 - 68 kg27/9 - 65 kg (mcm yg report kat aniz on Monday)
28/9 - 64 kg 29/9 - 63 kg (ari ni lah....)...so total lost : 15 kg dlm masa 32 hari....

haaa kalau semua tgk dan perati jadual timbangan ni mmg nampak mcm tak percaya kannn laju semacam je....mmg saya sendiri tak percaya ingatkan timbang tu dah rosak...opismate ni pun ada penurunan juga ...masa saya turun 9 kg tu dia dah turun 5 kg ..tapi dia ni jenis tinggi so mmg kita boleh noticed kelangsingannya....mcm saya yg rendang ni lambat skit la ...still kena berusaha lagi utk capai berat ideal around 50 kg gitu ...pada saya kalau capai 55 kg pun dah ok lah ...sekarang ni sedang ambil Ud utk bulan kedua sampai buylan pose nanti ...

bulan kedua ni bajet saya habis 2 kotak UD dan bengkung zap on RM 173....biosireh RM 30 total RM 203....saya cadang kalau penurunan tu dah capai target bulan depan stop dulu lah ...tapi kalau still perlukan bantuan saya akan ambil pula Supreme diet ...utk maintain berat yg ada .last week aniz tak sempat deliver UD ni so bila dah habis bekalan ni saya ingatkan berat akan naik semula ternyata tidak 3 hari (Jumaat -ahad) saya tak ambil Ud berat tak naik pun bila timbang malahan makin turun..dgn syarat jgn makan malam ...kadang bila cuti ni mula lah makan itu ini ye tak nak2 baru terima gaji...so dari 68 kg saya turun 65 kg bila timbang hari Isnin tu....so jgn risau ye....satu lagi maybe kalau berkemampuan dan ada bajet lbh combinekan sekali madu iran ngan oren juice / limau sambal jadikan air minuman ....3 kali seminggu dah cukup ...kalau tak..madu asli biasa pun boleh ..epal hijau blended pun bole tanpa gula ....sepanjang program ni badan saya terasa sihat tak lapar tak letih / mengantuk etc..cergas ..., lbh ringan dan mudah bangun pagi ...tidur pun nyenyak ..sbb segala toksid dah dibuang dr badan ...pada saya ianya sgt berbaloi dan berhasil ...badan sihat ...kita jadi ringan dan insya Allah mudah nak buat ibadah ...harapan saya semoga posting ni dapat beri manfaat...

Dan kehadiran Ramadhan nanti saya mampu mengerjakan ibadah terawih dan puasa dgn tenang dan sihat....Insya Allah....apa yg saya coretkan ni ...hanyalah dr pengalaman saya terpulang pd semua anda sbb masing2 ada cara dan pandangan sendiri ...saya mmg tak dapat apa2 komisen pun atau upah apa lagi berkomplot dgn aniz atau kak lin tokeh madu iran utk lariskan produk mereka ...hanya sekadar berkongsi pengalaman dan ilmu yg ada ....

Sambungan Progress Report Part 2 :alhamdulillah ...last posting berat saya 65 kg ...

Dgn penurunan dr 78 kg sbgberat asal . sejak 27 Ogos hingga ke 27 Oktober genap 2 bulan saya mengamalkanprogram ini saya telah turun kepada 58 kg (27/10/04) hari ini la .....bermakna20 kg telah berjaya saya turunkan dlm masa 2 bulan ...aim saya 48 -50kg ....kerana itulah berat zaman anak dara....Insya Allah semoga tercapai ....

Hanya satu pesannan saya jgn mudah putus asa dan patah semangat bila tgk jarumtimbang tu tidak berganjak ...adakalanya badan terasa ringan tapi timbang masih ditakuk sama ....kena ingat bukan mudah lemak tepu dan degil yg dah lama bersemayam di dalam tubuh nak dilkeluarkan ...kena attack sungguh2 lakukanserangan dgn serius bak kata aniz....usaha lagi dan insya Allah atas DISIPLINdan USAHA ...anda akan menikmati hasilnya . kepada kawan2 yg sedang berusaha tu KUATKAN semangat ....teruskan usaha semoga kita sama2 berjaya dan bersyukur kepada Allah ....

Maklumat terkini FEBRUARI 2005 – Berat Pn Honey 55kg…

Aritu jumpa masa majlis kenduri adik Aniz dah comel gitu…alhamdulillah berkesan ilmu yang aniz kongsikan…

3) Pn Kirana (Berat Asal 76kg: Lost 9kg within 2 weeks)
kirana2510: assalamualaikum kak aniz
aniz anwar: haa panjang umur
kirana2510: sibuk sikit
aniz anwar: apa kabar...cepat laa story perkembangan penguncupan macam mana?
aniz anwar: ok tak?
kirana2510: ya allah kak aniz..hari ni dengan bangganya ct cakap dengan kak aniz ct dah turun 4kg lagi
kirana2510: lagi satu hari ni dtg ofis pakai kebaya..baru org perasan yg siti dah nampak slim sikit
kirana2510: senyum manjang ler ari ni
aniz anwar: meaning Ti starting from the beginning dah berapa hari lost berapa..detaillaa sket?aniz anwar: Cayalaa adik aku sorangnie
kirana2510: siti start program ni akhir bulan 3 ari tu
kirana2510: lepas detox jer siti kurang 5 kg dari 76kg turun 71kg
kirana2510: semalam lepas 6 hari ct start UD ct dah turun lagi 4
kgkirana2510: so sekarang berat ct 67kg
kirana2510: betul kak aniz bila dah alami sendiri baru rasa puas dan yakin betullah cakap pn honey tu
aniz anwar: betulkan kak aniz kalaukak aniz silap Ti start 27/3/2005, betul tak...ari Sabtu amik brg kat rumahkan?
irana2510: tapi ct punya diet mcm siti cakap ngan kak aniz hari tukirana2510: yupsaniz anwar: 27/3 : 76kg
kirana2510: kiranya dalam lebih kurang 14 hari siti dah kurang 9 kg
aniz anwar: 14/4 : 67kg, betul tak? Bestneyrrr!!
aniz anwar: Roomate tak kata apa ke?
kirana2510: betulkirana2510: tu lah mcm tak caya
kirana2510: dtg ofis hari ni semua kata..ya allah comel nya kak ct..dah boleh pakai kebayakirana2510: alah dia diam jer...kirana2510: biar dulu
aniz anwar: Banyak tanya lakkan akak awaknie...bukan apa biasalaa para isteri pengiktirafan suamilaa yang paling bermakna..hadiah paling berharga, tak gitu?
kirana2510: tapi dia perasan juga agaknya
kirana2510: sebab hari ni pakai balik baju raya 2 tahun lepas
kirana2510: betulll..
kirana2510: ct nak habiskan UD tu dulu..pastu baru nak timbang balik
aniz anwar: takpelaa yang paling penting kepuasan yg kita perolehi...bila badan dah slim secara tak langsung SELF ESTEEM pun meningkat...betul tak?tak rasa sloopy semacamjek
kirana2510: emmmkirana2510: betul kak aniz siti ras macam tak percaya..sekarang ni lagilah sejak dah kurang makan ni
aniz anwar: Ti nak turun berapa lagik?
kirana2510: bila nak makan jer rasa tak selera
kirana2510: perut tu dah terbiasa agaknya
kirana2510: kadang kadang tu satu hari tak makan nasi langsung
kirana2510: tapi still ok
kirana2510: kalau boleh nak kurang lagi 12kg..nak 55 cam anak dara dulu
aniz anwar: Takpe as long jgn sampai mudarat dok penin lalt nak pitam, dehydrate sakit tekak smertu...kira oklaa pepandailaa adjust
kirana2510: insyaallah kak aniz..biasanya diaorg tu ambik berapa kotak UD nak dapat berat yg diaorg nak
aniz anwar: ikut kemampuan...apapun CAYALAA Ti seronok kak aniz dengar...kirana2510: macam ct ni ada sembilan hari lagi untuk habis kan UD
aniz anwar: Macam kak aniz bagutaulaa kalu buat bebetul 2 bulanjer ambil 3 kotak UD basicly...dah ok nak maintain amik Guara Cafekirana2510: emmm..tapi air memang siti tak kurang minum
kirana2510: ikut mcm yg kak aniz cakaplah...
aniz anwar: Don't worrylaa InsyaAllah susah gak nak dapat kesan yoyo naik turun kg sebab kita DAH BUAT DETOX...yg tak buat detoxtulaa yg jadik YOYO..kirana2510: emmm....seronok kak aniz bila dah turun ni..sebab bila timbang jer..dah tak jejak angka 70 tu kirana2510: alah kalau ada yg betul nak tahu..ct bagitau ler kak aniz
aniz anwar: Jangan jeolousnaa...tapi tulaa kadang diaorg sibuk interested nak tahu bila nmention about kos terus tersentap...abih camno belum berjuang dah ngaku kalah...customer camtu memang kena brainwashing dululaa ngan kak aniz...
kirana2510: betul kak aniz..siti dulu pun camtu juga..asyik baca jer posting kak aniz tu..tapi bila dah selalu baca...tu yg kira budget tu..bulan depan mesti beli jugakirana2510: alhamdulillah berbaloi juga
kirana2510: oklah kak aniz ct ada kerja..nanti ct inform kak aniz lagi..perkembangan terbaru
aniz anwar:
kkirana2510: tak pun habis UD nanti..ct jumpa kak aniz utk kotak kedua..masa tu boleh ler kak aniz tengok ctkirana2510: susut tak susut nyer...

BUKTI...LIVING PROOF DAH ADA...MEREKA MAMPU ANDA JUGA MAMPU, TIADA YANG MUSTAHIL BUAT MEREKA YANG MEMPUNYAI ILTIZAM DAN SEMANGAT YANG TINGGI SEMUA TIPS, PETUA, SAJIAN MENU YG BOLEH DIIKUTI AKAN DISERTAKAN...EKSKLUSIF UTK PEMBELIAN PACKAGE SHJ!!!So buat yang sedang berusaha….“ANDA JUGA MAMPU MENCAPAI IMPIAN ANDA…YAKINI POTENSI DIRI, FOKUS, ISTIQA,AH…BERI RUANG & PELUANG PADA DIRI ANDA PALING TIDAK JALANI PROGRAM INI 3 BULAN ALL OUT..SELALU BUAT POSITIF SELF TALK, INSYAALLAH JUST NAME IT HOW MANY KG KEKAWAN NAK TURUN…KEKAWAN MAMPU MEREALISASIKANNYA…PERCAYAALAA…YAKINI POTENSI DIRI…TERUSKAN….SELAMAT MENCUBA SEMOGA BERJAYA….”

No comments: